Eerst begrijpen, dan begrepen worden.
Stephen covey
Communicatietrainingen
Top drie communicatietrainingen
De populairste communicatietrainingen.
-
Effectiever communiceren en samenwerken met NLP
De quote "Communiceren is zo dicht mogelijk langs elkaar praten" is een eerste stap. Waar het in de kern bij communicatie om gaat is dat zowel jouw intentie als je inhoudelijke boodschap overkomt bij de ander.
-
Feedback vragen, geven en ontvangen
Met alle respect... Wat er na komt is misschien wel respectvol, maar meestal ook dodelijk. Bovenstaande uitspraak geeft duidelijk weer hoe waardevol het geven van de juiste feedback aan anderen is.
-
Online training: Boost je communicatie skills
Wil je effectiever communiceren met anderen en wil je veel leren in weinig tijd, dan is deze training wat voor jou. Benut de online mogelijkheden en leer in onze virtuele classroom de kwaliteit van jouw communicatie bij zowel persoonlijke als professionel
-
Factor C
De Factor C-aanpak helpt om strategisch en effectief te communiceren binnen beleidsprocessen, overheidsprojecten en veranderopgaves. Deze training leert je hoe je Factor C kunt toepassen zonder inhoudelijk betrokken te raken.
-
Verbindende communicatie
Wie kent het niet, dat de communicatie minder lekker loopt? Dat jouw woorden een andere reactie opleveren dan verwacht. Of dat je getriggerd wordt door wat de ander zegt en je daardoor minder effectief reageert. Het begin van een stroeve samenwerking.
-
Cross cultureel bewustzijn, communiceren en samenwerken
We werken steeds vaker samen met mensen uit andere culturen. Dit zowel binnen de eigen organisatie als daarbuiten. Het omgaan met cultuurverschillen is de uitdaging waar we meer en meer voor staan.
-
Interculturele communicatie
We werken steeds vaker met andere nationaliteiten in Nederland en bij zakendoen met relaties in het buitenland. Het omgaan met culturele verschillen brengt verrijking, maar ook vaak miscommunicatie met zich mee.
-
Overtuigend presenteren
Uhh, tsja, dit was eigenlijk mijn presentatie... Een goede spreker stopt, voordat zijn publiek dat verwacht. Op welk moment dat is leer je tijdens de training Overtuigend presenteren.
-
Communicatieve vaardigheden
Op een professionele manier communiceren met anderen. Hoe je dat zo goed mogelijk doet, leer je in de training Communicatieve vaardigheden.
-
Debiteurenbeheer
Een positieve draai Als jij regelmatig klanten aanspreekt op hun betalingsachterstand, dan wil je dat je dat goed afgaat. Leer hoe je maximaal rendement uit je debiteurenbeheer haalt en hoe je er tegelijkertijd meer plezier in houdt.
-
Brieven en e-mails schrijven
Kort en bondig formuleren is een vaardigheid.Hoe je goede brieven en e-mails schrijft die gelezen worden, de relatie met je klant versterken en hun doel bereiken, leer je in de training Klantgerichte brieven en e-mails schrijven.
-
Adviesvaardigheden
Hoe belangrijk je eigen gedrag is voor een succesvol verloop van het adviesproces, leer je in de training Adviesvaardigheden.
-
Conflicthantering
Effectief met conflicten omgaan begint met het besef dat jouw waarheid een waarheid is en niet de waarheid.Hoe je met dit in het achterhoofd vervolgens omgaat met eenspanningsvolle situatie, leer je in de training Conflicthantering.
-
Omgaan met verbale agressie
Toch krijg je nogal eens te maken met (verbale) agressie en mensen die niet meer willen luisteren. Hoe ga je daar in een werksituatie mee om? Dat leer je in deze agressie-training.
-
Succesvol vergaderen
Kennen van de agendapunten en je standpunt daarin. Ervoor zorgen dat punten doelgericht behandeld én afgehandeld worden en dat allemaal binnen de afgesproken tijd. Dat is de kunst van effectief vergaderen.
-
Offreren
Offreren is geen kwestie van routinematig een offerte uitdraaien. Het is vooral de kunst om goed te luisteren naar de klant en op basis daarvan een maatwerk offerte uit te brengen. Een kunst die je kunt leren in de training Resultaatgericht offreren. Doe
-
Klantgericht denken en doen
Bij alles wat je doet, zou je je dat eigenlijk af moeten vragen. Hoe je je verplaatst in de klant en zo goede resultaten kunt behalen, leer je in de training Klantgericht denken en doen.
-
Emotionele intelligentie praktisch toegepast
Wil je ook graag tevreden terugkomende (interne) klanten? Naast unieke producten of diensten maak jij als medewerker dan het verschil. Jouw houding is daarbij allesbepalend.
-
Luisteren op niveau
Luisteren en je bewust tonen van wat anderen van belang vinden, speelt een belangrijke rol in de communicatie en bij het samenwerken. Door eerst de ander te begrijpen, ervaar je dat jouw boodschap vervolgens nog meer impact heeft.
-
Ik, de ander en mijn organisatie
Dat is een hele kunst. Die kunst begint bij het jezelf nog beter leren kennen.
Ontwikkel je communicatieve vaardigheden door je in te schrijven voor één van de volgende programma’s.