Eerst begrijpen, dan begrepen worden.

Stephen covey

Communicatietrainingen

    Ontwikkel je communicatieve vaardigheden door je in te schrijven voor één van de volgende programma’s.

     

    1. Verbindende communicatie

      Wie kent het niet, dat de communicatie minder lekker loopt? Dat jouw woorden een andere reactie opleveren dan verwacht. Of dat je getriggerd wordt door wat de ander zegt en je daardoor minder effectief reageert. Het begin van een stroeve samenwerking.

    2. Cross cultureel bewustzijn, communiceren en samenwerken

      We werken steeds vaker samen met mensen uit andere culturen. Dit zowel binnen de eigen organisatie als daarbuiten. Het omgaan met cultuurverschillen is de uitdaging waar we meer en meer voor staan.

    3. Interculturele communicatie

      We werken steeds vaker met andere nationaliteiten in Nederland en bij zakendoen met relaties in het buitenland. Het omgaan met culturele verschillen brengt verrijking, maar ook vaak miscommunicatie met zich mee.

    4. Overtuigend presenteren

      Uhh, tsja, dit was eigenlijk mijn presentatie... Een goede spreker stopt, voordat zijn publiek dat verwacht. Op welk moment dat is leer je tijdens de training Overtuigend presenteren.

    5. Communicatieve vaardigheden

      Op een professionele manier communiceren met anderen. Hoe je dat zo goed mogelijk doet, leer je in de training Communicatieve vaardigheden.

    6. Debiteurenbeheer

      Een positieve draai Als jij regelmatig klanten aanspreekt op hun betalingsachterstand, dan wil je dat je dat goed afgaat. Leer hoe je maximaal rendement uit je debiteurenbeheer haalt en hoe je er tegelijkertijd meer plezier in houdt.

    7. Brieven en e-mails schrijven

      Kort en bondig formuleren is een vaardigheid.Hoe je goede brieven en e-mails schrijft die gelezen worden, de relatie met je klant versterken en hun doel bereiken, leer je in de training Klantgerichte brieven en e-mails schrijven.

    8. Adviesvaardigheden

      Hoe belangrijk je eigen gedrag is voor een succesvol verloop van het adviesproces, leer je in de training Adviesvaardigheden.

    9. Conflicthantering

      Effectief met conflicten omgaan begint met het besef dat jouw waarheid een waarheid is en niet de waarheid.Hoe je met dit in het achterhoofd vervolgens omgaat met eenspanningsvolle situatie, leer je in de training Conflicthantering.

    10. Omgaan met verbale agressie

      Toch krijg je nogal eens te maken met (verbale) agressie en mensen die niet meer willen luisteren. Hoe ga je daar in een werksituatie mee om? Dat leer je in deze agressie-training.

    11. Succesvol vergaderen

      Kennen van de agendapunten en je standpunt daarin. Ervoor zorgen dat punten doelgericht behandeld én afgehandeld worden en dat allemaal binnen de afgesproken tijd. Dat is de kunst van effectief vergaderen.

    12. Offreren

      Offreren is geen kwestie van routinematig een offerte uitdraaien. Het is vooral de kunst om goed te luisteren naar de klant en op basis daarvan een maatwerk offerte uit te brengen. Een kunst die je kunt leren in de training Resultaatgericht offreren. Doe

    13. Klantgericht denken en doen

      Bij alles wat je doet, zou je je dat eigenlijk af moeten vragen. Hoe je je verplaatst in de klant en zo goede resultaten kunt behalen, leer je in de training Klantgericht denken en doen.

    14. Emotionele intelligentie praktisch toegepast

      Wil je ook graag tevreden terugkomende (interne) klanten? Naast unieke producten of diensten maak jij als medewerker dan het verschil. Jouw houding is daarbij allesbepalend.

    15. Luisteren op niveau

      Luisteren en je bewust tonen van wat anderen van belang vinden, speelt een belangrijke rol in de communicatie en bij het samenwerken. Door eerst de ander te begrijpen, ervaar je dat jouw boodschap vervolgens nog meer impact heeft.

    16. Ik, de ander en mijn organisatie

      Dat is een hele kunst. Die kunst begint bij het jezelf nog beter leren kennen.