Telefonische acquisitie
Het helpt als je de juiste telefoonvaardigheden hebt om binnen te komen bij organisaties. Dat is dan ook het onderwerp van deze training telefonische acquisitie.
Wat levert de training je op?
Na de training telefonische acquisitie ben je in staat om binnen te komen bij bedrijven door middel van het maken van een telefonische afspraak.
Onderwerpen
De volgende onderwerpen komen onder andere aan bod tijdens de training telefonische acquisitie:
- Op welke prospects kun je je het beste richten met welke producten of diensten?
- Wat is een aftastcall?
- Met wie voer je een aftastcall?
- Welke vragen stel je tijdens een aftastcall om informatie te verzamelen die leidt tot de juiste contactpersoon en helpt om op een prikkelende wijze binnen te komen?
- Op welke wijze helpt een acquisitiebrief of (e-mail) mailing als opstapje naar de afspraak?
- Welke voorbereiding leidt tot het beste resultaat?
- Hoe voer je een afspraak telefoongesprek met als doel om persoonlijk aan tafel te komen met de juiste persoon?
- Hoe open je het gesprek?
- Hoe ga je om met de gatekeeper?
- Welke redenen van bellen zijn succesvol in de praktijk?
- Hoe formuleer je een klantvoordeel zodat interesse wordt opgewekt bij de prospect om tot een afspraak te komen?
- Hoe stel je kort en krachtig jezelf en je organisatie voor?
- Welke woordkeus, intonatie, stemvolume en spreektempo leiden tot het beste resultaat?
- Wat zijn de meest voorkomende bezwaren die je in de praktijk tegenkomt aan de telefoon en hoe weerleg je deze?
- Hoe kan je bij een nee tegen de afspraak toch de deur open houden naar de toekomst en/of informatie verzamelen waarmee je tijdens vervolgacquisitie-inspanningen je voordeel kunt doen?
- Welke vragen stel je nadat je tot een afspraak bent gekomen zodat je goed voorbereid in gesprek bij de klant aan tafel kunt gaan?
- Hoe sluit je het gesprek klantgericht af?
- Welke gedragstypes zijn er te onderscheiden?
- Hoe herken je gedrag aan de telefoon en op welke wijze speel je daar succesvol op in?
- Welke belemmerende overtuigingen kunnen er zijn om niet te bellen en hoe stap je over die drempel heen?
- Hoe helpt een tennisspeelschema bij het prospecteren?
Dit is een blended training. Kennis en inzichten rondom de onderwerpen van deze training worden vooraf, tijdens en na de training beschikbaar gesteld via de digitale leeromgeving van Feedback Training & Consulting. Doordat kennis en inzichten vooraf en tussentijds worden opgedaan is er tijdens de trainingsdagen meer tijd om de vertaalslag naar de eigen situatie en de praktijk te maken. Hierdoor wordt een nog beter (leer)resultaat behaald.
Verankering
- Tijdens de training ontvang je een handboek met daarin onder andere een smoezensmasher met de meest voorkomende bezwaren die klanten en prospects aan de telefoon uiten samen met mogelijke weerleggingen. In dit handboek wordt ook alle overige informatie opgenomen.
- Belscripts voor de meest voorkomende situaties in de praktijk.
Prijs open inschrijving
Voor deze twee dagen durende open inschrijvingstraining Telefonische acquisitie investeer je € 1.390,-. Dit bedrag is exclusief BTW, inclusief telefonische intake, materiaalkosten, certificaat van deelname en verzorging.
Deze training is ook incompany te volgen, als maatwerk voor de specifieke situatie die geldt binnen jouw organisatie. Feedback Training & Consulting maakt graag een voorstel.
- dinsdag 03 en woensdag 04 december 2024 (locatie Utrecht)
- donderdag 27 en vrijdag 28 februari 2025 (locatie Utrecht)
- dinsdag 27 en woensdag 28 mei 2025 (locatie Utrecht)
- maandag 29 en dinsdag 30 september 2025 (locatie Utrecht)
- dinsdag 02 en woensdag 03 december 2025 (locatie Utrecht)
- donderdag 26 en vrijdag 27 februari 2026 (locatie Utrecht)
Andere data zijn in onderling overleg af te stemmen.
We bieden onze programma's ook aan in Engels, Duits, Frans of Spaans. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.