Succes is een reis, en niet een bestemming.

Continu verbeteren

De Feedback veranderconsultants benutten de verrassende DVD Toast Kaizen tijdens lean trajecten binnen organisaties om bewustwording te creëren hoe zeven veel voorkomende verspillingen zijn te voorkomen. Als metafoor wordt het maken van geroosterde boterhammen gebruikt.

Op beeldende wijze wordt een huidige wijze van brood roosteren vergeleken met het gewenste proces waarin tijd- en kostenbesparing wordt gerealiseerd en de klanttevredenheid sterk verbetert. Daarna wordt met het klantteam de vertaalslag gemaakt naar de eigen organisatie. Bepaald wordt hoe het Kaizen proces eruitziet in de eigen organisatie. Het resultaat is een werkplek waar in een continu proces in kleine stappen verbeteringen worden gerealiseerd. Een werkplek waarin activiteiten die geen waarde toevoegen worden geschrapt. En een werkplek waarin iedereen het gevoel heeft een zinvolle bijdrage te leveren aan het collectief. Het vaststellen waar verbetering mogelijk is, is mensenwerk. Het zijn de mensen in de organisatie die (kunnen leren) zien waar het beter kan om die verbeterpunten vervolgens ook daadwerkelijk op te pakken. Zij maken het verschil. Op naar een leanere organisatie!